Media Player Classic Home Cinema

ghosthunter

Bekanntes Mitglied
AW: Media Player Classic 6.4.9.0 [update 20.03.2006]

Der Source ist verfügbar und wird weiterentwickelt, andere compilieren das und stellen die Bins zur Verfügung.

Es gibt noch andere Version (ENGLISH ONLY)

mplayerc.rev611-3.2kxp.7z 24-Dec-2006 22:40 1.4M
mplayerc.rev611-2.2kxp.7z 16-Oct-2006 11:42 1.4M
mplayerc.rev611-1.2kxp.7z 15-Oct-2006 17:12 1.4M
mplayerc.rev611.2kxp.7z 12-May-2006 16:03 1.4M
mplayerc.rev609.2kxp.7z 05-May-2006 17:31 1.4M

Die nutze ich selber nur. Die Deutsche hatte ich vorhin bekommen von einem der die ab und an mal ins Deutsche übersetzt.
mplayerc.rev611-3.2kxp <-- das ist die in Deutsch übersetzt wurde.

Lexem

Bekanntes Mitglied

"Bugs and vulnerability holes fixes" ... wenn das so ist.

Sehr bekannt scheint diese Version des MPC nicht zu sein, ich war der erste Downloader auf sourceforge und den Projektableger gibt es schon mehrere Jahre.

Lexem

Deluser957

janz wech. fresse halten,wenn man keine ahnung hat

Ich nutze den MPC ganz gerne, allerdings hat der original ne echte Macke, was
Logitech-Treiber angeht - bei manchen Starts wird mein Explorer zur Spieleoberfläche
und die Maus verhält sich wie dort - kein Doppelklick, arschlahm. Ggf hat auch
ffdshow seine Flossen mit ihm Spiel.

erm - weiss jemand, wo und wie ich die Sprache umstelle? dll ist vorhanden, falscher Name?
# habs gefunden steht sinnigerweise nur im Menü oben, nicht im Kontext :icon_tsts:

Paramedic189

Bekanntes Mitglied

Danke für den Hinweis!

Sehr bekannt scheint diese Version des MPC nicht zu sein, ich war der erste Downloader auf sourceforge und den Projektableger gibt es schon mehrere Jahre.
... demnach kennt dass niemand, da alle zähler auf "0" stehen! ;-)

!Max

Bekanntes Mitglied

die zähler funzen wohl nicht ;-)

Deluser957

>> Home Cinema v1.1.604.0 ist da.

Hab ich in die Tonne verbannt, der Müll taugt nichts.
Ich hatte mich irgendwann mal gewundert, warum meine Filme so mies aussehen
und festgestellt, das die HC-Version FFDshow komplett ignoriert. Und eigene
Einstellungen dafür = Fehlanzeige.

Lexem

Bekanntes Mitglied

@Brummelchen Man kann die ganzen im MPC HomCinema integrierten Filter abstellen, dann funktinonieren im System installierte wieder wie gewohnt.

Ich finde diese Version sehr praktisch, da man mit nur einer Datei auf allen Computern fast alle Videodateien abspielen kann, ohne zusätzliche Treiber installieren zu müssen. Und gerade DivX fehlt im normalen Media Player Classic.

Das man die Codecs kaum oder garnicht konfigurieren kann ist natürlich misst für den Heimgebrauch.

@James Bond Danke. Schau ich mir gleich mal an.

Lexem

Lexem

Bekanntes Mitglied
Media Player Classic v1.2.908.0

Den Media Player Classic Home Cinema gibt es in einer neuen Version mit schönen Verbesserungen.

http://mpc-hc.sourceforge.net/index.html

v1.2.908.0
29 November 2008

New features :
support Multi-Monitor configuration, select Monitor for full-screen playback
creation of minidump when mpc crash
Simplified Chinese & Traditional Chinese translations
Pixel shader to convert BT601 -> BT701 (request #1911511)
YV12 Chroma Upsampling pixel shader added (http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1184975#post1184975)
Recursively adding directories to the Playlist (feature request #2013805), add as New Menu item
Support for M2TS presentation graphics streams (only for EVR Custom and VMR9 Renderless)
Command lines "/startpos hh:mm:ss.ff", "/dvdpos title#chapter" and "/dvdpos title#hh:mm:ss.ff" to start playback to position
Differents icons for each format associated with mpc
support H264 and AAC in FLV splitter
Changes :
Add VIRTKEY for "Save Thumbnails" (request #1964399)
Store the settings for the internal DXVA/FFmpeg decoders in a different value than the other internal decoders. This makes the settings better interchangeable with old MPC builds. Also gives more room in the bitvector for adding more (FFmpeg based) decoders in the future.
PAR correction option (for anamorphic video)in VSFilter and RealText support
liba52 & libdts library updated
x64 edition of MPCVideodec is now build using GCC/MingW64 (improve performances)
Gui option for Explorer Context menu->Files(see Formats Page)
Open directory(shell context menu or MPC-HC menu) - load only enqueue audio/video files, those with file extensions from the Formats page in MPC options
Replaced command line switches /unregvid and /unregaud with a new switch /unregall. That cleans up all file associations, including image/playlist formats.
Change in VideoDecoder Settings for rev.681(read AR from stream)
Open DVD detect and open Blu Ray main movie
Eac3 support in Mpeg splitter
Number of file and DVD position increase from 5 to 20 (req #1819709)
Bypass of UOPs for DVD (req #1811508). This feature didn't works for x64 build
LibPNG updated to release 1.2.32 (fix memory leaks)
Bugs fixed :
Chapter message improperly displayed in status bar (for file only)
Crash with CoreAVC when changing "prefered decoder" setting during playback
Missing checkmarks on "tearing test" and "display stats" options (bug #2010857)
Save image/thumbnail not working with EVR (bug #2010681)
Workaround to prevent GraphEdit crash when MpcVideoDec.ax was registered (when opening menu "Graph/Insert filter/Direct show filters")
Fix rare seeking issue with VobSubs in VSFilter
Subtitle style not save in settings.
random freeze when using mpc-hc, vsfilter and Haali renderer at the same time
shortcuts with MEDIA_PLAY, MEDIA_PAUSE not working with some remote control
shortcuts label in "Option / Key" dialog box is now localized
MPC-HC file association cleanup bug (rev.731), these commands are not working: mplayerc /unregvid, mplayerc /unregaud
Freeze when play Mpeg2 or XVid file
Remember position not working with some DVDs
DXVA decoder now support H264 interlaced video
Crash/black screen with DXVA decoder with some ATI cards
Incorrect aspect ratio with some H264 files (extended SAR)

mads_evil

Bekanntes Mitglied

Der Media Player Classic Home Cinema ist ein Projekt, dass zwar auf dem Media Player Classic aufbaut, aber von einem anderen Autor entwickelt wird.

Um mal den neuen Autor zu zitieren:
Gabest, the original author of Media Player Classic, stop working on it by the end of 2006. Since then, two forks have been created.
Main differences between both is that Guliverkli2 contains a few patches made by various people, and MPC-HC contains new features. Most patches present in Guliverkli2 are also present in MPC-HC.
Es handelt sich hier also streng genommen um ein eigenes Projekt, daher bitte ich, schon der Übersicht wegen, um die Eröffnung eines eigenen Threads.

Ich selber nutze nur noch MPC-HC und empfehle jedem, der den originalen MPC im Einsatz hat, auf die neue Version zu wechseln, schon allein aus dem Grund, dass seit Version 1.1.0.0 der MPC-HC DivX, XviD, H264 uvm abspielen kann, ohne dass irgendwelche Codecs installiert sein müssen.

mads_evil

Bekanntes Mitglied

"Net Schwätze, mache....." :icon_mrgreen:
Dann müsste ich mich ja um die Aktualität des neuen Threads kümmern, wie ich das früher immer gemacht habe -> Nein Danke :)
Das überlasse ich lieber Usern, die etwas aktiver auf dem CC-CB sind als ich.

JamesBond

gone for good

Media Player Classic Home Cinema v1.3.1249.0 / 27 august 2009

* New features :
o Support for Flac audio streams
o Support for Dolby Digital+ (Eac3) and Dolby true HD (MLP)
o Nellymoser audio decoder
o Belarusian, Brazilian and Sweedish translation
o New shader "Sharpen Complex 2" (required hardware compatible with pixel shader 2.A)
o Support for madVR video renderer (http://madshi.net/madVR.zip)
o Additional information on video using MediaInfo (DLL can be download from http://mediainfo.sourceforge.net and placed in mpc-hc directory)
o Internal DXVA decoder support for H264 with Intel G45 (thanks for people who help me at Intel Corp.)

* Changes :
o Add support of interlaced flags in software mode for MPCVideoDecoder filter
o D3DFullScreen mode now takes into account the monitor to full-screen mode in options, if monitor is not specified on the command line.
o Auto-hide playlist on fullscreen(feature request #2219561)
o Detours library updated to v2.1
o Support for AC3 in MP4 splitter
o Support for EAc3 in Matroska splitter
o Hotkeys added to support more remote control keys
o Support for Theora in Matroska internal splitter
o LibVorbis updated to v1.2.3
o LibOgg updated to v1.1.4
o Improved streaming performances
o Prevent display or computer to sleep during playback
o Faad library updated to rev 2.2.7
o LibPNG updated to release 1.2.38 (fix security bug)
o Playlist file is now saved in mpc folder (patch # 2671496)
o frame by frame modify to support step frame back functionality (except for VMR9)
o support for AC3 in MP4 files created by Nero Digital
o EVR custom and VMR9 renderless revamped (Beliyaal), better synchronisation, remove tearing in windowed mode, support for dialog box in DirectX exclusive mode, ...

* Bugs fixed :
o Support for Theora stream in Ogg internal splitter
o Save thumbnails crash in x64
o Bugs on presentation graphics (missing subtitles, better synchronization)
o Audio change on M2TS files reset the selected subtitle
o Switch to "Minimal view" reset main menu language to English
o Bug in Mpeg splitter for VC1
o Maximum texture resolution to "Desktop" not working with Haali renderer (Bug #2456735)
o Better synchronization with EVR custom to improve playback smoothness
o 24 bits LPCM not properly play
o Possible deadlock with Reclock
o Support of framestep backward, even if the codec didn't support it natively (bug #2600542)
o DXVA decoder support multiple graphics cards (PCI vendor id detection on the fly)
o Incorrect aspect ratio for some H264 files with DXVA1 decoder (extended SAR)
o H264 files with 16 reference frames freeze during playback (bug #2795785 and #2784256)
o AVI with H264 not decoded properly (bug #2794854)
o Revamped DXVA h264 decoder based on new insights, fixing black screen, macroblock, support for AVI, ...
o Incorrect playback for padded DTS
o Hang when moving player between monitors

http://mpc-hc.sourceforge.net/

Lexem

Bekanntes Mitglied

Da es schon lange kein offizielles Update gab, verweise ich mal auf http://www.xvidvideo.ru/ Dort finden sich die aktuellen Nightly Builds des MPC HC. Bitte beachten, dass auch DirectX auf den neusten Stand sein muss.
Media Player Classic HomeCinema (x86/x64), svn 2067
21.06.2010 03:56

Media Player Classic HomeCinema (x86/x64)
Изменения / Changes (2062-2067):

Updated Catalan translation [xiulet];

Added : support for Matroska presentation graphics;

Fixed : undetected H264 video streams in Mpeg splitter;

Added : program elementary stream types;

Fixed : revert commit 2005 and 2051 (internal H254(AVC) decoder disable for interlaced files bad supported by ffmpeg);

Added : VP8 CLSID;

Fix : Open file with Dub & "Keep history of recently opened files".

Grainger

Team (Mod)
Mitarbeiter
AW: Media Player Classic Home Cinema v1.4.2499.0 [07.09.2010]

Leider kann MPC immer noch keine ISOs abspielen, ohne dass das Image zuvor über ein Drittprogramm gemountet wurde.

Das ist ein Feature, welches ich wirklich vermisse. VLC kann das, aber VLC mag ich nicht. ;)

aleksausb

Bekanntes Mitglied

Leider kann MPC immer noch keine ISOs abspielen, ohne dass das Image zuvor über ein Drittprogramm gemountet wurde.

Das ist ein Feature, welches ich wirklich vermisse. VLC kann das, aber VLC mag ich nicht. ;)

das ist ein Grund warum ich VLC so mag :)
aber aufgrund anderer Sachen auch....

Lexem

Bekanntes Mitglied

@Graigner Schreib' das doch mal den Entwicklern. Vielleicht sind sie für diese Idee offen. Ansonsten kann man über ein Batch die Datei erst einbinden und dann automatisch Abspielen. Das ist am Ende ebenfalls nur ein Doppelklick.

Lexem

HardwareHarry

MitGlied

Geht mir absolut genauso. VLC hab ich nur für den Notfall auf dem Rechner. MPC gefällt mir einfach wesentlich besser.

Grainger

Team (Mod)
Mitarbeiter

laut http://forum.lowyat.net/topic/480824 könnte nero ermöglichen, iso in mpc zu öffnen. leider hab ich kein nero da, um es selbst zu testen.
Auf der Suche nach einer Lösung bin ich über diese Hinweise auch schon öfter gestolpert.

Aber auch mit installiertem Nero 9 öffnet MPC bei mir weder unter WinXP noch unter Win7/64 ISO-Dateien. Ich kann die natürlich mit einem der vielen Tools mounten und MPC erkennt das Image dann als virtuelles Laufwerk, aber das ist umständlich.

Und DVD-ISOs sind einfach deshalb praktisch, weil mein MovieCube die wie eine DVD behandelt.

JamesBond

gone for good

Seltsam, alle neueren MPC Homecinema Beta Builds können bei mir nicht mehr richtig seeken, zumindest bei xvid. Da erscheinen erst mal sekundenlang Artefakte, bevor es dann weitergeht.

Versionen bis zu 1.5.1.2928 gehen problemlos...

JamesBond

gone for good

HomeCinema v1.5.2.3456 final

Obiges Problem besteht bei mir weiterhin. Komplett unbrauchbar. :icon_confused:

due1980

Faules Pack

Das Problem hab ich nicht. Vielleicht mal ffdshow neu installieren oder u.U. anderes Codec-Pack?

JamesBond

gone for good

Codec-Pack? Ich dachte eigentlich, MPC-HC braucht das nicht.

Wie gesagt, ältere Versionen bis Build 1.5.1.2928 laufen problemlos. Und die Builds danach warenauch plötzlich ein paar hundert KB kleiner und im about sieht man, dass von da an FFmpeg mit MinGW GCC 4.6.0 compiliert wurde, zuvor mit MinGW GCC 4.5.3

Jens

¯¯¯¯¯
AW: Media Player Classic Home Cinema v1.5.2.3456 [22.07.2011]

Ich schaue mir das teil gerade zum ersten mal an. Gibt es eigentlich eine Möglichkeit, das Videobild von der Steuerleiste zu entkoppeln?
Die Videos schaue ich oft auf dem TV und würd das ganze aber gerne vom PC aus steuern.

Sir_SiLvA

TotalCommander Godfather
AW: Media Player Classic Home Cinema v1.5.2.3456 [22.07.2011]

Ich schaue mir das teil gerade zum ersten mal an. Gibt es eigentlich eine Möglichkeit, das Videobild von der Steuerleiste zu entkoppeln?
Die Videos schaue ich oft auf dem TV und würd das ganze aber gerne vom PC aus steuern.

Nö gibbet nicht

Rubb

Rover

laut http://forum.lowyat.net/topic/480824 könnte nero ermöglichen, iso in mpc zu öffnen. leider hab ich kein nero da, um es selbst zu testen.

Auf der Suche nach einer Lösung bin ich über diese Hinweise auch schon öfter gestolpert.

Aber auch mit installiertem Nero 9 öffnet MPC bei mir weder unter WinXP noch unter Win7/64 ISO-Dateien. Ich kann die natürlich mit einem der vielen Tools mounten und MPC erkennt das Image dann als virtuelles Laufwerk, aber das ist umständlich.

Und DVD-ISOs sind einfach deshalb praktisch, weil mein MovieCube die wie eine DVD behandelt.

Also zum Mounten von Isos würde ich "UltraIso" empfehlen, die Movies lassen sich dann per MPC von der "vituellen" DVD darstellen.

Grainger

Team (Mod)
Mitarbeiter

Also zum Mounten von Isos würde ich "UltraIso" empfehlen, die Movies lassen sich dann per MPC von der "vituellen" DVD darstellen.
Danke für den Hinweis, UltraISO habe ich sogar in Vollversion hier herum liegen.
Momentan nutze ich aber zum Mounten von ISOs Virtual CloneDrive.

Trotzdem könnte man dem MPC allmählich wirklich mal beibringen, ISOs direkt abzuspielen. VLC kann das ja auch, aber VLC mag ich nun mal nicht. ;)

mads_evil

Bekanntes Mitglied
AW: Media Player Classic Home Cinema v1.6.0.4014 [update 30.01.2012]

Media Player Classic Home Cinema v1.6.0.4014 [update 30.01.2012]

Info und Download:
http://mpc-hc.sourceforge.net

Neuerungen in Version 1.6.0.4014:
  • New :
    • Add the ability to export MPC-HC settings
    • Add the ability to use different mouse button bindings in windowed and fullscreen modes
    • Add colors controls for all EVR based renderers
    • Support NV12 output colorspace, NV12 is now preferred over YUY2 (on ATI HW Deinterlacing and Post-Processing only works with NV12)
    • Support language info for audio and subtitle streams when playing .IFO files
    • Multithreaded decoder
    • FLV Splitter and MP4/MOV Splitter - add support more NellyMoser
    • VC-1 DXVA Decoder now decodes VC-1 interlaced material
    • Support MJPEG(-B), AVRn, JPGL (for AVI), AVDJ (for MOV), TSCC codec and MPEG-2 in AVI
    • Ticket #372, Add the ability of resetting MPC-HC to its default settings using either a new button in "Misc" option page or "/reset" command line option. Be careful, when using this feature ALL your current settings will be lost.
    • Ticket #866, Add two new command line options:
      - /regpl will create the file associations for playlist files
      - /regall will create the file associations for all file types MPC-HC can handle
    • Ticket #1018, Add support for m3u8 playlist files (UTF-8 variant of the m3u playlist format).
    • Ticket #1155, "After Playback" enhancements:
      - each "After Playback" action can now be associated to a keyboard shortcut.
      - an OSD message is shown when an "After Playback" action is selected.
    • Ticket #1627, Open the file's directory from the clip properties (by double clicking on it)
    • Ticket #1951, add support for DTS audio in MP4/MOV Splitter
  • Changed :
    • Updated:
      • Belarusian, Chinese (simplified and traditional), Czech, Dutch, French, German, Hebrew, Hungarian, Japanese, Korean, Polish, Russian, Slovakian and Ukrainian translations
      • libogg to v1.3.0
      • SoundTouch to v1.6.1pre r131
      • VirtualDub to v1.10.1-test16
      • MediaInfoLib to v0.7.53
      • ZenLib to v0.4.24
      • Little CMS to v2.3
      • libpng to v1.5.7
      • ffmpeg
      • zlib to v1.2.6
    • Fixed a couple of UI problems with the Windows classic theme
    • Use ffmpeg for AAC, MPEG and Vorbis audio decoding
  • Fixed :
    • If "Play # time(s)" was set to a value higher than one and if the playlist had more than one element, the playback never stopped.
    • If the playlist had only invalid elements, the player would try to open the last element forever. If at least one element was invalid, the "Play # time(s)" setting would be ignored and the playlist would be repeated forever.
    • The audio decoder sometimes tried to decode AC3 stream as E-AC3
    • Ticket #19, AviSplitter: fixed detection of absolute chunk addressing
    • Ticket #53/#1666, [OGG] splitter fails for latest Theora videos
    • Ticket #58/#122/#1857, The internal DXVA decoder has "flickering" with some H.264 videos
    • Ticket #98, MPEGSplitter: fix A/V sync issue on MPEG-TS with H.264 stream;
      some MPEG-TS with H.264 stream was unable to playback with MPC software decoder
    • Ticket #111, [VC1 DXVA] Overlap filter causes corruption
    • Ticket #285, Ambarella AVC not correctly splitted by MPC-HC's internal MP4/MOV source filter
    • Ticket #311, High dpi awareness
    • Ticket #970, "Always load external subtitles" fails if the subtitles filename contains LANG postfix
    • Ticket #1166, Playlist was erased by pressing the "Close" (default Ctrl+C)
    • Ticket #1427, Add the ability to use different mouse button bindings in windowed and fullscreen modes
    • Ticket #1467, "Save Image" was sometimes skipping some frames
    • Ticket #1519, Crackling/stuttering audio in some DTS for SPDIF output
    • Ticket #1552, Fix the DVD angle display in the information panel (Ctrl+3)
    • Ticket #1553, Fix display for DVD tracks without language information:
      the tracks were incorrectly numbered in the menu and the current OS
      language was displayed instead of "Unknown" in the information panel and OSD messages
    • Ticket #1555/#1560, Improve OSD for DVD playback: simplify some messages and try to be consistent with the information panel
    • Ticket #1559, Problem with Win7 Taskbar Preview
    • Ticket #1566, Matroska MKV (MPEG2) Aspect Ratio ignored
    • Ticket #1575, Time tooltips are cut in full screen mode
    • Ticket #1587, AAC file played on MPC-HC 1.3.1249.0 and doesn't play on 1.5.2.3456
    • Ticket #1596, correct calculation of the window size when caption hiding/showing
    • Ticket #1622, Unable to seek in files when auto-play is off
    • Ticket #1624, Full screen is not working with Intel G45 Express Chipset
    • Ticket #1686/#1694, Improve MPC-HC web interface and embedded web server
    • Ticket #1710/#1827, "On Top While Playing Video" stops working after fullscreen
    • Ticket #1899, Improve Hebrew translation: the UI is now correctly displayed with a right-to-left layout
    • Ticket #1928, MP4Splitter: ignore the bad AR
    • Ticket #1941, Volume slider bug
    • Ticket #1962, MPC-HC fails to play PCM audio in QuickTime .mov file (add support for 'lpcm' in .mov files; partial update for bento4 lib)

JamesBond

gone for good

Kann mir mal jemand sagen, was ich einstellen muss, damit der Player in der "normalen" Grösse startet? :icon_confused:

Ich musste mal die Einstellungen zurücksetzen, jetzt spielt er mir alles in Briefmarken Grösse ab. Und dann muss ich jedes Mal manuell Zoom auf 100% stellen. :(

/edit: Ok, habs gefunden: Optionen --> Wiedergabe --> Auto Zoom

Sir_SiLvA

TotalCommander Godfather

Hinweis: heute beim Updaten festgestellt
Wenn jemand so wie ich gerne alles an Steuerleisten ausschaltet ist es seit 1.5.2.3456 nicht mehr möglich das Fenster zu vershcieben oder habe ich da was übersehen???

JamesBond

gone for good

v1.6.1.4235 - 1 Apr 2012

CL:
v1.6.1.4235 - 1 Apr 2012

New :
Use ffmpeg for RealVideo/RealAudio decoding
Support for SIPR and VP30/31
Support WMV3 DXVA
Support for ALAC
MatroskaSplitter: support for QDesign Music, Sorenson and Cinepak video
Ticket #552, Add the ability to check if a newer stable version is available using Help --> Check for updates
Ticket #1668, A keyboard shortcut can now be assigned to toggle custom channel mapping on/off
Ticket #1738, Support for decoding FLV SWF ADPCM
Ticket #2065, CMD_GETCURRENTPOSITION command gives the position with an accuracy of 1 ms (only for media files, not for DVD-Video)
Ticket #2087, Add some OSD messages when resetting the playback rate and changing the zoom level
Ticket #2111, A keyboard shortcut can now be assigned to toggle normalization and regain volume on/off
Changed :
Updated:
Updated Polish, Japanese, Chinese Simplified, Chinese Traditional, Russian, Ukrainian, German, Slovak, French and Armenian translations
libpng to v1.5.10
Little CMS to v2.3+ (git 839a5b0 23/03/2012)
ffmpeg
MediaInfoLib to v0.7.54
ZenLib to v0.4.25
VirtualDub to v1.10.2-test5
Ticket #1652/#2070, UI improvements:
"Tearing Test" and "Display stats" menu entries are now disabled if no video is loaded (which means in audio only mode too)
The "Organize Favorites" menu entry is disabled if no favorites exist
The filename is not highlighted anymore when opening the properties dialog
Double-clicking on the file location from the clip properties will now open the containing folder and select the current file
The information fields in the properties dialog are now correctly aligned with their labels
Ticket #2098, Improve the behavior of the context menu in the internal filters page: menu items are now disabled when it makes sense to do so
Ticket #2108, Adjust drop-down list width for long shaders name
New icons for the Windows 7 taskbar controls
Fixed :
Long opening of MKV files after using the "mkvclean" utility
Incorrect detection of interlaced flag on some MPEG2 stream with DXVA decoder, fix choppy playback with incorrect frame rate
MPASplitter can't split some .MP3 files
MPCVideoDec switched to software decoding mode, even if only the DXVA decoder was selected, but wasn't supported
MPEGSplitter can't load MPEG-TS files with corrupted packet header (incorrect Adaptation Field)
Freeze occurs when madVR leaves exclusive mode
MPCVideoDec bad playback with VC1 files with pulldown in MPEG-TS
Ticket #90/#971/#1682, MP4Splitter - Fixed hanged image/slow response after seeking
Ticket #413/#2096, Fixed register command line switches for audio and video files
Ticket #1007, FLVSplitter: increased the depth of the search for audio and video tags
Ticket #1815, Only try to expend command line argument into full path name when we are sure the argument is supposed to be a path name
Ticket #1987, MP4Splitter: Fix a deadloop which happened sometimes at the end of a file
Ticket #2007, Prevent a memory leak in FLACSource
Ticket #2013, Bug when saving the ASS/SSA subtitle, the header has incorrect values
Ticket #2014, Embedded subtitle overrides "Prefer external"
Ticket #2047, Apply button under "EVR Sync Settings" can't be clicked
Ticket #2057, Don't crash with some incomplete .AVI files
Ticket #2057, MatroskaSplitter does not use properly cropping parameters
Ticket #2064, CMD_SETPOSITION command does not start playback when paused
Ticket #2070, Use MPC-HC's internal formats list when trying to get the format description from the file extension
Ticket #2080, Add fallback fonts for the MediaInfo tab in case Lucida Console isn't available
Ticket #2088, Fix a crash when double-clicking in the Organize Favorites dialog when the favorites list was empty
Ticket #2093, Fixed time display when subresync bar is enabled
Ticket #2116, Fix the "Reset" button in Options/Subtitles/Misc
Ticket #2128, The "Apply" button is now clickable after modifying the web server root directory, the fullscreen modes list, the external filters list and the time tooltip option
Numerous other bugfixes and improvements
Oder lesbarer: http://mpc-hc.sourceforge.net/History.html

DL: http://mpc-hc.sourceforge.net/download-media-player-classic-hc.html

Deluser957

AW: Media Player Classic Home Cinema v1.6.1.4235 [update 01.04.2012]

Der MPC geht mir langsam auf den Senkel, alle Videos sind beschissen asynchron mit Ton
und Bild (Win7/32) hier. Fing auf XP schon an. Die Sprachdatei erkennt der auch nicht,
wenn die nicht unter \lang liegt.

Laden auf Platte als HD und dann abspielen.
http://www.youtube.com/watch?v=FxMtO7HvXzA

Hier findet eine sehr aktive Weiterentwicklung für die Home Cinema Version statt für 32 und 64 bit:
Ebenso fürn Arsch, weil der explizit 64bit Plugs haben will. Alles doppelt installieren (32+64).
Manche Dinge funzen gar nicht, wenn MS die nicht mitbringt.
64bit, konsequent, aber dennoch Müll in dieser Form.

Der fliegt hier endgültig runter.

m3rlin

Goose

hm, kann ich nicht bestätigen:
win7 ultimate 32bit
mediaplayer classic home: 1.6.2.4462
Cosmic Gate & Emma Hewitt - Be Your Sound: 137.977.183 bytes
win7 codecs von Shark007 ohne besondere einstellungen

einwandfrei durchgespielt. liegts an 64bit?

Lexem

Bekanntes Mitglied

Ich erwarte Schadenersatz für meine beschädigten Hörnerven!

Also, ich habe das Video heruntergeladen mit dem Yousable Youtube Fix Script für Opera in 1080p MP4 Format. Das Video läuft in Win7 64bit in MPC-HC in aktueller Version anstandslos mit den internen Codecs ohne Zusätze. Unter Filter (Rechtsklick im Player) steht bei mir
MPC Video Decoder,
MPC Audio Decoder,
MPC MOV/MP4 Source
Audioswitcher ('ich verwende den internen von MPC')
Enhanced Video Render
Default DirectSound Device

Lexem

Deluser957

win7 codecs von Shark007 ohne besondere einstellungen
Warum sollte ich das installieren?
Bitte Feedback von jemandem, der auf son Krempel verzichtet hat, danke.

Lexem - jeder andere Player kriegt das synchron hin, WMP, ZoomPlayer...
ZP will sogar Codec dafür haben, der spielt MP4 nicht mal so ab, hatte
das Giveaway zum Test, aber wenn der bei sowas schon streikt, geht
der gleich mit in die Tonne.

PS 64bit nicht möglich, da keine Treiber für Sound vorhanden. Produktreihe wird nicht mehr unterstützt.

spamwerbung

Bekanntes Mitglied

Keine Ahnung was du machst, egal welchen (32/64 Bit) ich nehme, bei mir bleibt alles synchron. Ich nehme allerdings immer den Standalone in der Zip Datei. Du solltest vielleicht auch einmal die Einstellungen zurück setzen, da hat sich vielleicht was verschluckt.

Deluser957

Da verschluckt sich (leider) nichts, MPC kann das einfach nicht. Wenn zwei Systeme
gleich reagieren, obwohl so unterschiedlich, selbst bei den Treibern, muss das zwangsweise
an der Software liegen. Der MPC hat keine anderen Codecs als der WMP und der bekommt
das hin. Das ist das, was ich nicht verstehe. Interessanterweise sind das nicht alle
Videoformate, sondern nur (oder nur) an MP4 derzeit beobachtet. Andere Formate müsst
ich nochmal antesten (xvid avi, divx avi), die wenigen Filme/Rips hier.
Aber auch da ist es mir IMO schon mal aufgefallen. Performance ist genügend vorhanden.

Is ja geil, mit neuen Einstellungen ist das noch beschissener, da stockt Bild und Ton.

Oben Unten