Keepass Password Safe 1.36 und 2.40

Umbrella

Bekanntes Mitglied
KeePass ist ein kostenloser quelloffener Passwortverwalter mit eigenem Passwortgenerator.

Für die meisten Programme und Internetdienste benötigt man heutzutage aus Sicherheitsgründen viele und vor allem unterschiedliche Passwörter. KeePass ist perfekt um bei einer größeren Liste an Zugangsdaten den Überblick zu behalten.

Die Passwörter werden in einer Datenbank gespeichert und mit Advanced Encryption Standard (AES) und dem Twofish Algorithmus verschlüsselt. Diese Verschlüsselung ist überdurchschnittlich sicher und wird unter anderem auch von Banken eingesetzt.

Damit nur Sie an Ihre Daten kommen, versiegeln Sie die Datenbank mit einem Master-Passwort oder legen eine Key-Disk, entweder auf CD oder Diskette, an.

Alle seine Passwörter kann man sich in TXT-, HTML-, XML- oder CSV-Dateien auflisten lassen. Auch das Bearbeiten und Übertragen von den Datenbanken geht spielend leicht von der Hand. Als besonderes Schmankerl kann das Programm auch eigene Passwörter erstellen. Dabei können bestimmte Dinge wie Länge und Wahl der Zeichen vordefiniert werden.

Für Umsteiger von anderen Programmen gibt es auf keepass.info einige Plugins, um Daten einfach zu importieren.

Das Programm ist für
erhältlich

Aktuelle Win32 Version mit Installer, als auch im Zip Archiv
http://keepass.info/download.html

Deutsche Sprachdatei
http://keepass.info/translations.html

20.01.2013 - 1.25

Neue Eigenschaften

• Added option to show the tray icon only if the main window has been sent to the tray.
  • The caret position in a secure edit control is now preserved when unhiding and hiding the content.
  • When starting KeePass for the first time, it asks whether to enable the automatic update check or not (if not enabled already).
  • KeePass now shows an error message when the user accidentally attempts to use a database file as key file.
  • When holding Alt while double-clicking onto a notes field in the main entry list, KeePass now copies the displayed cell text instead of the raw notes to the clipboard.

Verbessert
  • {GOOGLECHROME} placeholder: updated detection code to also support the latest versions of Chrome.
  • Enhanced user switch detection.
  • Moved quick search options to a separate category.
  • Improved update check.
  • The 'No updates available' message is not shown in the status bar anymore (updates and errors are shown).
  • Unified clipboard methods.
  • Changed naming of translation files.
  • Upgraded installer.
  • Upgraded to Boost libraries version 1.52.0.
  • Various UI text improvements.
  • Various code optimizations.
  • Minor other improvements.

Korrigierte Fehler

• Keine

19.10.2011 - 2.20.1 erschienen
http://keepass.info/news/n130120_1.25.html

______

Zuletzt bearbeitet:

Umbrella

Bekanntes Mitglied
Auf jeden fall updaten von der 99a.
Ansonsten ist alles mit einem Texteditor auslesbar. Ende am Gelende mit der Password Safe

sPIfF c99

fearless spaceman
Umbrella schrieb:
Auf jeden fall updaten von der 99a.
Ansonsten ist alles mit einem Texteditor auslesbar. Ende am Gelende mit der Password Safe
Woher kommt das? Kann ich nicht nachvollziehen. Ich bin mir aber auch nicht mehr ganz sicher welche Version ich vor der aktuellen Version hatte.

G0dzWrath

Silent Writer
KeePass stores passwords in plain-text in memory
Passwords stored in plain-text in memory as mentioned
on FileForum user comments. While KeePass website says
all passwords are stored in encrypted form, this is NOT
the case if you check out the KeePass process space in
a hex editor like WinHex.

This bug is still present in KeePass 0.99b.
Quelle: Forum

.. damit fällt das wohl flach.. schade

King TuT

Mumie
Hi!

Laut Aussage im KeePass Forum stimmt das nicht!
Ich bin zwar kein Profi, aber soweit ich den WinHex bedienen kann finde ich dort keine Passwörter im Klartext im Speicher (!) (Nur die Benutzername usw, aber das ist ja auch so gewollt!)
Also: Ich bleieb weiterhin bei KeePass !

Tschau
TuT

reniaR_

Bekanntes Mitglied
KeePass 1.0 released - 2005-06-04

KeePass 1.0 has been released today! After about 18 months of development, here's the first version that can be considered really stable and has most features I wanted of a password manager. Many thanks to all people supporting KeePass (translators, donators, people submitting feature requests, bugs, etc.)!

Here are all changes, additions and bugfixes since 0.99c:

05/06/04 - 1.00
- Changed window activation routine for the Auto-Type command
- Minor improvement to the checkboxes in the advanced options
- Added short 'first steps' KeePass usage tutorial to the CHM
- Extended and updated CHM manual
- The automatic random password generation for new entries is optional now
- Moved 'workspace cannot be unlocked' message to the status bar (instead of displaying it in a message box)
- Improved window repositioning code (window position and size is now remembered over different desktop screen resolutions)
- Added option to exclude backup entries in quick searches
- Fixed default Y-splitter position (used when no INI present)
- Fixed a bug which caused the toolbar to be displayed incorrectly after a second database has been opened when being in single-instance mode and having the first db locked
- Fixed a bug which could make KeePass show an empty expired entry list dialog when opening a new database
- Fixed a bug that could crash KeePass when changing the UI language while the single instance option is enabled
- Shift-Home and Shift-End don't clear secure edit controls any more when being in non-protected mode
- Clearing out the date/time fields completely results in default values instead of invalid dates/times
- You cannot enter invalid dates/times any more
- Renamed the long traying command string to "Tray/Untray"
- Added -ext: command-line parameter; parameters that start with -ext: are not parsed by KeePass and can therefore be used by plugins for example
- Added 6 and 12 months to pre-defined expiry intervals list
- Several minor UI improvements

Info von hier.

Homepage hier.

Ich bin damit seit einiger Zeit sehr zufrieden :yo

Gruß an alle von reniaR_

Umbrella

Bekanntes Mitglied
Was mich mal interessiert. Auf wieviele Verschlüsselungsrunden habt ihr Keepass eingestellt?

Datei - Datenbank-Einstellungen

HardwareHarry

MitGlied
Umbrella schrieb:
Was mich mal interessiert. Auf wieviele Verschlüsselungsrunden habt ihr Keepass eingestellt?

Datei - Datenbank-Einstellungen

Passwortlänge: 19 Zeichen (inkl Groß und Kleinschreibung, Sonderzeichen und keine Wörter)

Verschlüsselungsrunden: 5 000 000

Umbrella

Bekanntes Mitglied
Dann hast du aber eine flotte Maschine bei 5.000.000 Runden.
Bei mir ergeben 2 Millionen eine Zeit von 8 Sek. Mehr muß es wohl dann wirklich nicht sien.

und keine Wörter
Ähh würde ich auch empfehlen oder du suchst dir ein Wort aus das es heutzutage nicht mehr gibt.

Smilor

Bekanntes Mitglied
Hmm, auf den Screenshot kann ich keine Features entdecken, die KeePass nicht hat.
Außerdem ist KeePass offen (der Quelltext), das ist mir bei einem Passwortmanager doch relativ wichtig.

Umbrella

Bekanntes Mitglied
Früher bin ich auf Keepass umgestiegen weil er als einzigster ein Auto-Ausfüller hatte.
Mitlerweile hat AMP zwar dies auch, aber z.B. die Werbung stört einen.

Einziger vorteil was Keepass nicht besitzt ist, die Paßwortdatei auf einem externen Laufwerk (Server und FTP) zu speichern.

dubpistol

Bekanntes Mitglied
Also KeePass gefällt mir äußerst gut. Ich hoffe nur, dass sich meine Daten aus Password Keeper 2001 irgendwie importieren lassen.

Danke für Tipp

Umbrella

Bekanntes Mitglied
Ja dies geht auch. Einfach in Password Keeper 2001 unter Datei - Exportieren und dann CSV auswählen..

In der Gegenseite (Keepass) unter Datei - Importieren von - CSV-Datei

dubpistol

Bekanntes Mitglied
Umbrella schrieb:
Ja dies geht auch. Einfach in Password Keeper 2001 unter Datei - Exportieren und dann CSV auswählen..

In der Gegenseiten (Keepass) unter Datei - Importieren von - CSV-Datei
Klasse, das probier ich nach Feierabend gleich mal und werde dann Bericht erstatten.

Danke

dubpistol

Bekanntes Mitglied
Umbrella schrieb:

In der Gegenseite (Keepass) unter Datei - Importieren von - CSV-Datei
Leider werden bei mir dabei die Spalten vertauscht, d.h. das Passwort erscheint in der Spalte URL usw. :confused:

Olympiamax

Bekanntes Mitglied
Das kan doch leicht umgedreht werden, zuvor exportieren dann in Exel importieren die Spalten dementsprechend vertauschen wieder in csv speichern und nun "quasi flasch" richtig importieren...... dennoch nie und nimmer für mein AMP liegt auf einem sicheren Webspace überall auf der welt mit meinem USB Stick greife ich drauf zu - einfach genial das teil...

Gruß

dubpistol

Bekanntes Mitglied
Olympiamax schrieb:
Das kan doch leicht umgedreht werden, zuvor exportieren dann in Exel importieren die Spalten dementsprechend vertauschen wieder in csv speichern und nun "quasi flasch" richtig importieren...... dennoch nie und nimmer für mein AMP liegt auf einem sicheren Webspace überall auf der welt mit meinem USB Stick greife ich drauf zu - einfach genial das teil...

Gruß
Das hatte ich auch schon probiert, allerdings lässt sich die Excel-CSV-Datei nicht importieren. Ich hatte auch versucht,sie mit Ultraedit etwas anzupassen, da bei der Excel-Datei beispielsweise als Trennzeichen ";" anstatt "," genutzt werden.

dubpistol

Bekanntes Mitglied
Puhh, ich habs geschafft und es war sogar extrem easy ... wenn man erstmal drauf gekommen ist. Ich musste lediglich im Password Keeper vor dem Exportieren die Spalten in entsprechende Reihenfolge bringen. Dafür habe ich jetzt bestimmt 2 Stungen gebraucht *aaaaahhhrrrrrrrrgggg*

Olympiamax

Bekanntes Mitglied
Bimbo Frogger schrieb:
Olympiamax schrieb:

Gruß
Das hatte ich auch schon probiert, allerdings lässt sich die Excel-CSV-Datei nicht importieren. Ich hatte auch versucht,sie mit Ultraedit etwas anzupassen, da bei der Excel-Datei beispielsweise als Trennzeichen ";" anstatt "," genutzt werden.
man kann zwar selbst in Exel das Trennzeichen definieren aber UltrEdit hätte dir sies ganz leicht mit suchen&ersetzen gemacht völlig ruck zuck....

dubpistol

Bekanntes Mitglied
Olympiamax schrieb:
man kann zwar selbst in Exel das Trennzeichen definieren aber UltrEdit hätte dir sies ganz leicht mit suchen&ersetzen gemacht völlig ruck zuck....
Genau das meinte ich, als ich schrieb, dass ich versuchte die Datei mit UE anzupassen. Vom Schema her sah meine Excel->UE-Datei genauso aus, wie die CSV, die von Password Keeper erstellt (und von KeePass akzeptiert) wurde, nur dass eben die Spalten in der richtigen Reihenfolge waren. KeePass hat mir den Importversuch aber nur mit einer wenig aussagekräftigen Fehlermeldung quittiert.

Naja, ist ja jetzt auch egal, hat ja geklappt.

dubpistol

Bekanntes Mitglied
KeePass Password Safe 1.01 (2005-08-16)
Download

KeePass 1.01 has been released today! Although the version change looks like a minor update (from 1.0 to 1.01), 1.01 is a major feature and bugfix release. It is recommended to upgrade to 1.01.

Changelog:

05/08/16 - 1.01
- Added option to minimize the main window before auto-typing (so, the same auto-type behaviour as in version 0.99c and before); this option is turned off by default (the method of 1.0 is default), see the advanced options dialog to turn it on if auto-typing doesn't work on your computer
- Auto-type now works correctly with toggled caps-lock
- Improved options-saving performance (thanks to Brad Clarke for the patch), this should prevent the delays when exiting the program
- KeePass will now register the global hotkey Ctrl-Alt-K, if no other application hasn't reserved it already; this hotkey will bring the KeePass window to the front when you press it
- KeePass now continues auto-typing if it has been interrupted by the login screen when you tried to auto-type while the workspace was locked
- Replaced 'Pick One' buttons by icon buttons in the add-entry, add-group and mass-modify dialogs
- You can now save the database even if you don't have modified anything
- Improved menu accelerator handling, the hotkeys now also work when the bottom entry preview window has the focus
- Added buttons to select common expiry time intervals and the default expiry time in the mass-modify entries dialog
- Ascending TAN numbers in the notes field now have at least 3 digits (leading 0s), so you can sort them now by notes
- Fixed a minor bug with the default entry-expiry menu in the add-entry dialog (daylight saving caused the time to be updated incorrectly)
- Quick-find edit control contents are cleared now when closing or locking a database
- Added option to delete all backup entries before saving the database to disk (see 'Advanced' tab in the options dialog)
- Added tooltips for secure edit controls (in secure mode)
- Added function to open broken/corrupted KeePass databases; useful if you unplugged your USB stick before the file was written completely, it of course cannot help you if you forgot the master password, read CHM file for more info
- Fixed a bug which caused the statusbar to display incorrect information when selecting groups in the group list
- Fixed incorrect window title that appeared after entering 3 times a wrong password when trying to unlock the workspace
- You cannot minimize the main window any more while a subdialog is open
- Changed some strings to clearify their meanings
- Minor improvements and clearifications in the documentation manual (CHM file)
- Minor UI improvements (balloon tooltip for quickfind, etc.)
- For plugin authors: config keys can be deleted now by passing NULL as pszValue parameter to CPrivateConfig::Set
- Several small code changes in order to cleanly compile with Microsoft 7.x compilers

u-96

Bekanntes Mitglied
Autotype und GMX

Hi
Mal eine Frage, hat jemand die Autotype Funktion am laufen mit dem GMX Webinterface?
Autotype funktionert bei mir mit anderen Seiten, bei denen der Fokus auf dem Eingabefeld liegt. Bem Webinterface ist das nicht der Fall.
Ich habe mal versucht mich per Tabs zum Eingabefeld durchzuhangeln, aber es sind mehr als 30 und was noch schlimmer ist. Die Anzahl variiert.
Kann man Keepass nach dem Formularfeld suchen lassen?

Und dazu die nächste Frage, was macht Keepass wenn es zwei Einträge zu einer Webseite findet. Bekomme ich dann eine Auswahl Möglichkeit?

Danke für tips.
Bye U-96

u-96

Bekanntes Mitglied
@umbrella

danke für den Tip, o funktioniert es schon mal. Nicht perfekt, aber was ist schon perfekt. ;-)

Danke
Bye
u-96

dubpistol

Bekanntes Mitglied
Version 1.03

Changes:
05/09/10 - 1.03
- Added option to copy URLs to the clipboard instead of
launching them (exception: cmd:// protocol, these URLs will
be started as before)
- Added option to disable all auto-type features (adv. options)
- Added {SPACE} code for auto-type sequences
- Auto-type and URL fields now support the {APPDIR}
substitution code, this will be replaced by the directory
path of the currently running KeePass instance
- Fixed a bug in the KeePass database import routine (passwords
were imported incorrectly)
- KeePass now prevents disabled columns from being resized
- Status bar is now updated after pressing Ctrl-A to select all
entries
- Fixed a bug which could occasionally crash KeePass when
loading old database formats (old UI state meta streams)
- Removed a misleading message box that appeared when entering
an incorrect confirmation password in the master key dialog
- Accelerator tips are now correctly removed from toolbar
button tips when using a language that uses special
accelerator combination hints in brackets
- Fixed various translation bugs
- Get() function of the CPrivateConfig configuration manager
class doesn't require 33-byte buffers any more

Furby

Allround Deletant
KeePass Password Safe 1.04

Für die Freunde von Keepass gibt es ein Update auf die Version 1.04

Changes:
06/01/02 - 1.04
- Added dialog that lets you select an entry if multiple
entries match the current window when pressing the global
auto-type hotkey (previously KeePass always just used the
first entry that matched, now you can select the right entry)
- An entry now can have multiple Auto-Type-Window strings
- User input is now blocked while KeePass is auto-typing
- URLs in note fields are clickable now (including entry
preview window)
- KeePass now supports all protocols in URLs that delimit the
protocol prefix and the address using '://'
- Default auto-type sequence for TAN entries now is {PASSWORD}
- Added option to show TANs in a more simple list view
- Added option to show TAN indices in entry titles
- TANs are marked as used/expired when auto-typing them
- Fixed a bug that prevented several auto-type codes from
working
- New auto-type code: {CLEARFIELD} clears the contents of the
edit control that currently has the focus
- On Windows 2000 simple asterisks are displayed now instead
of black dots as on Windows XP
- Added option to exit the program instead of locking the
workspace after the specified time
- Added option to open a database in read-only mode
- Added error code for 'key-file not accessible'
- Context menus in the main window now popup lightning fast
- Added filename filters for single group exports
- CHM documentation file now supports full-text search
- Added version compatibility page to the CHM documentation
- Replaced duplicate 'user' icon by a 'wireless' icon
- For plugin developers: parameters of _OpenDatabase and
_ChangeMasterKey are now passed to the plugin (pointer array)
- Tray icon is recreated after Windows Explorer crashes (thanks
to Kenneth Ballard for the patch)
- Renamed '?' menu to 'Help'
- Renamed 'Extras' menu to 'Tools'
- Removed 'Print Group' command from 'Edit' in the main menu
(use the context menu of a group to print it)
- Changed menu accelerator key to close the database to Ctrl-W
- Removed 'Open License' and 'Print License' from 'Help' menu
- Moved program options from 'Edit' menu into 'Tools' menu
- Improved main menu (fixed dots, item positions, ...)
- Added option to override entry URLs (URL-Override:)
- Code fixes (KeePass should compile cleanly now with VC 2005)
- Improved Unicode support (thanks to Norbert Schulze)
- Changed font from MS Sans Serif to MS Shell Dlg
- Translation files must now be UTF-8 encoded
- Some dialog/lock timing improvements
- Minor other improvements

Keepass 1.04

Gruß Furby

Predator2

Bekanntes Mitglied
KeePass Password Safe ist seit der Version 1.03 (durch c't entdeckt) mein Passwort Tool #1 gewurden (nachdem ich viele andere Programme getestet hatte, z.B. Alle meine Passwörter 2.36, PINs 4.5, Password Safe 2.13). Das Importieren der Daten aus Password Keeper 2001 hatte zwar eine Weile gedauert (ähnlich wie bei Bimbo Frogger, hat es eine Weile gedauert bis ich die Spalten richtig angeordnet hatte), aber ich bereue den Wechsel nicht. Alleine das Suchfeld im Menübereich und die Baumstruktur sowie das ansprechende Design sind für mich klare Pluspunkte.

Gruß,
Predator

Alleine das Suchfeld im Menübereich und die Baumstruktur sowie das ansprechende Design sind für mich klare Pluspunkte
Suche und Baumstruktur gibts bei Passwortsafe auch. Hatte Keepass auch mal ausprobiert, mir gefällt aber PS besser.

Die Optik ist aber Geschmackssache, die Verschlüsselung muß stimmen :prost

JamesBond

gone for good
AW: KeePass Password Safe 1.05

Version 1.06 draussen.

Changes:
06/10/14 - 1.06
- Locking workspace when locking Windows or switching user is
now optional (see Security tab, option disabled by default)
- Improved password quality estimation algorithm
- Improved auto-type window focusing; it is recommended that
you try the new default auto-type method (i.e. not the
alternative one)
- Implemented remote control (feature disabled by default)
- After performing a search and opening the Add Entry window,
the first top-level group is selected by default instead of
the search results group
- Added a few icons to the client icons list (password list)
- Last access time is now updated on auto-typing (both context
menu invokation and global auto-type hot key)
- Improved KeePass startup performance (BCMenu)
- Changed default button in 'Overwrite Key-File' dialog
- Improved update-checking messages
- Renamed "Expire Time" to "Expiration Time"
- Improved support for empty databases
- Fixed tab order in Add/Edit Entry dialog
- Improved handling of Windows session ending
- Databases are saved before logging off from Windows
- The 'Save' toolbar button is grayed (but pressable) if the
database hasn't been modified
- Strings containing quotes are now passed correctly over the
command-line
- Clearified some messages

the gun

Nowhere Man
KeePass Password Safe 2.00 Alpha

The long-awaited KeePass 2.00 Alpha has been released today!
You can get it here: Download KeePass 2.00 Alpha.
Please note that it's an Alpha version only intended for testing!
For a comparison of the current KeePass 1.06 and 2.00 Alpha, see: Editions Comparison.

Weitere Infos, Vergleich der Versionen 1.06 und 2.00 sowie das Programm gibt es hier:
http://keepass.info/news/n070317_2.00_alpha.html

the gun

karlson

--deaktiviert--

Braucht nun aber .net Framework und ist für mich nicht mehr für unterwegs zu gebrauchen. Dann lieber die alte Version die seit eh und jeh gute Arbeit verrichtet.

Umbrella

Bekanntes Mitglied

Es ist eine echte Alpha Version. Weder mein Safe läst sich öffnen (nur importieren), dann werden Leerzeichen anders dargestellt, noch habe ich eine Alternative zu AES (Twofish). Positiv aufgefallen ist mir, daß Keepass nun die Paßwortliste aus dem WWW laden kann, daß Aussehen sich ändern läst und viel mehr Formate importierten lassen.

the gun

Nowhere Man

Bis zur Release Version wird das Ding ohnehin nur zum Spielen eingesetzt, dafür hänge ich viel zu sehr an meinen Daten und selbst danach scheint mir die 1.06 bis jetzt ausreichend zu sein, aber mal abwarten, evtl. wird die Version ja doch ganz nett.

BerniM895

Bekanntes Mitglied

Unterschiede KeePass - Roboform ? (außer daß das eine OpenSource ist)

Gruß
Berni

Magoo

Bekanntes Mitglied

Keepass 1.09 ist da.

Changes from 1.08 to 1.09:

New Features:

* Added option to permute passwords generated using a pattern (this allows generating passwords that follow complex rules).
* Added ability to specify custom character sets in password generation patterns.
* Implemented new URL opening method (as workaround for buggy Firefox file handler registration on some systems).
* Documents can now be opened using cmd:// URLs (shell execute).
* Added support for CF_CLIPBOARD_VIEWER_IGNORE clipboard format (clipboard viewers/extenders compliant with this format ignore data copied by KeePass).
* Improved window position/size/state handling (added support for Win+M / 'Show Desktop' command, window managers, ...).
* Improved window positioning (PX=0/PY=0 works now).
* Added -readonly command line switch; if present, the database will be opened in read-only mode.
* Added ability to specify the characters a TAN can consist of.
* KeePass now stores the user and machine name in .lock files, so it can show who's currently editing the file when trying to open a locked file.
* Added support for subitem infotips in various list controls (languages list, export options, plugins, ...).
* Added support for toggling items in option lists by pressing the Spacebar key.
* Installer can now associate .kdb files with KeePass.
* The password generator now remembers the last used settings (even if they are not saved manually as a profile).
* Network administrators: cascading configuration model now uses a separate enforced configuration file.
* Improved configuration saving/loading (improved behavior under Windows Vista when using the installer, improved out of the box support for installation by admin / usage by user, better limited user account handling, ...).
* Added pattern placeholder 'S' to generate printable 7-bit ASCII characters.
* Added pattern placeholder 'b' to generate brackets.
* Added quick key file accessibility test in the password dialog (shows helpful system message on error).
* Temporary files are now named randomly.
* The password generator dialog is now shown in the Windows taskbar if the main window is minimized to tray.
* KeePass now offers to open the help file when importing a CSV file fails.
* The 'About' dialog is now automatically closed when clicking an hyperlink.
* Expired/used TAN entries are not shown in the expired entries dialog any more.
* Expired entries are not shown any more in the auto-type entry selection dialog.

Improvements:

* Improved password generator profile management (UI).
* KeePass now shows a descriptive system error message if executing a cmd:// URL fails.
* Improved text in password generator window to allow easier translation.
* Changed password pattern placeholders to support ANSI.
* '-' is now treated as TAN character by default, not as separator any more.
* The main window title now shows 'File - KeePass Password Safe' instead of 'KeePass Password Safe [File]'; improved tooltip text for tray icon.
* Unhiding the master password now requires unsafe operations permission.
* After searching, the first entry is automatically selected (but the quick-search box still has the focus).
* The option to automatically open the last database is enabled now by default.
* Database is now marked as modified when generating a password.
* Minimizing to tray is now enabled by default.
* Renamed some menu commands to be more consistent with Windows.
* Removed duplicate message box that appeared when checking for updates and a new version is available.
* Removed deprecated API exports; new API must be used by plugins from now on.
* Main window does not move any more when trying to go below the minimum size.
* UI now mostly follows the Windows Vista UI text guidelines.
* Improved high ANSI characters support in command lines.
* Improved installer (added start menu link to the CHM help file, publisher information, ...).
* KeePassLibC: Improved 64-bit compatibility.
* The expired entries dialog is not shown any more when the database is unlocked because of a global auto-type operation.
* "Tray/Untray" menu item is now correctly disabled when a dialog is open.
* 'New' and 'Open' menu commands are now also enabled when the workspace is locked.
* Unified dialog elements.
* Decreased executable file size.

Bugfixes:

* Fixed various problems that occured when KeePass was minimized to tray ('--exit-all' not working, problems at Windows shutdown, IPC problems, ...).
* Fixed a bug in the tray icon third-party component that could leave an unresponsive button in the Windows task bar.
* The tray icon does not freeze any more when the Windows workspace is locked.
* Fixed various drawing bugs that occured when disabling the 'Display images on buttons' option.
* The button tooltips in the password generator dialog are translated correctly now.
* The hot key to bring the KeePass window to front now also works when the 'Disable all auto-type features' option is enabled.
* KeePass now selects the correct group when navigating to a group after performing a search.
* Jumping to an entry from the expired entries dialog now also works correctly when unlocking a database.
* The password list is now updated correctly after drag&dropping entries into another group (view restoration).

lessie

Bekanntes Mitglied
AW: Keepass Password Safe 1.09 und neuer

ich habe ja nach sowas gesucht. Das ist ja himmlisch. Mit meinen vielen anderen Namen und Passwörtern sitze ich ja jetzt schon davor und weiss nicht mit welchem Namen/Paß ich da reinkommen kann.
Mit Keeform ne herrrrrliche Sache.

Furby

Allround Deletant
AW: Keepass Password Safe 1.16 und 2.09

KeePass 2.11 ist seit dem 03.07.2010 raus!

Download:
http://keepass.info/index.html

Änderungen von 2.10 zu 2.11

New Features:
Added entry tags (you can assign tags to entries in the entry editing window or by using the 'Selected Entries' context menu; to list all entries having a specific tag, choose the tag either in the 'Edit' main menu or in the 'Show Entries' toolbar drop-down button).
Completely new entry list column engine; the columns are dynamic now, custom entry strings can be shown in the list, to configure go 'View' -> 'Configure Columns...'; the column engine is also extensible now, i.e. plugins can provide new columns.
Added 'Size' entry list column (shows the approximate memory required for the entry).
Added 'History (Count)' entry list column (double-clicking a cell of this column opens the entry editing window and automatically switches to the 'History' tab).
Added 'Expiry Time (Date Only)' entry list column.
Added options to specify the number of days until the master key of a database is recommended to and/or must be changed.
Added support for exporting selected entries to KDB.
Added 'FileSaveAsDirectory' configuration key to specify the default directory for 'Save As' database file dialogs.
Double-clicking a history entry in the entry editing dialog now opens/views the entry.
It's now possible to tab from menus and toolbars to dialog controls.
Added option to turn off hiding in-memory protected custom strings using asterisks in the entry view.
Added workaround for FTP servers sending a 550 error after opening and closing a file without downloading data.
Added 'Unhide Passwords' application policy flag.
Password Depot importer: some icons are converted now.
{GOOGLECHROME} placeholder: updated detection code to also support the latest versions of Chrome.
The main window now uses the shell font by default.
On Windows Vista and higher, Explorer-themed tree and list views are now used in the main window.
On Windows 7 and higher, the main window peek preview is now disabled when the KeePass workspace is locked.
Installer: added option to optimize the on-demand start-up performance of KeePass.
TrlUtil: added 3 dots string validation.

Improvements / Changes:
Improved entry list item selection performance (defer UI state update on selection change burst).
Improved special key code conversion in KDB importer.
Icon picker dialog now has a 'Close' button.
When sorting is enabled, the entry list view now doesn't get destroyed anymore when trying to move entries.
Main window is now brought to the foreground when untraying.
Removed grid lines option.
Reduced size of MSI file.
Various performance improvements.
Various code optimizations.
Minor other improvements.

Bugfixes:
No file path is requested anymore when double-clicking an import source that doesn't require a file.

Gruß Furby

Oben Unten